Michal Sänger foodblog

Svatba na Hawaii

Minulý rok se mi poštěstilo navštívit Hawaii a jelikož se mi taky už pár let dobře žilo s mou milovanou Kikou, položil jsem jí asi dva týdny před odletem jednu důležitou otázku. Odpověděla mi “tak jo” a začala legrace. Vzhledem k tomu, že nechci …

Uzávěrka roku 2014

Jistota tohoto blogu je, že minimálně jednou za rok tu je nový článek Tradiční rekapitulace končícího roku! Tak co rok dal? Decentně jsem si zacestoval po světě, marně čekal na návrat mistra Götha do Brna, večeří v Guy Savoy ukončil potřebu návštěv …

Uzávěrka roku 2013

Tradiční ohlédnutí za končícím rokem. Opět žasnu jak moc jsem toho zažil, jak málo napsal na blog a už teď mám plno zajímavých plánů na příští rok. Na blog sice píšu úplné prd, ale to skoro každej, protože na nic není čas a občasný tweet nebo fotka je …

Madrid

Do Mexika cesta dlouhá a bez zastávky v hlavním mestě Španělska to nešlo. Na začátku mi to přišlo jako fajn zpestření, ale čím víc jsem se o Madrid zajímal, tím víc jsem si říkal co tam sakra ty dva dny budu dělat? Nakonec to byl celkem fajn stopover, …

Na cestě do Mexika

Opět nastal čas prásknout do koní a vyrazit do světa něco sníst a nafotit. Tentokrát to bude asi trochu víc epic, lowcost a streetfood, protože se to semlelo tak, že ještě s třema kámošema mířím do Mexika, kde si půjčíme auto a uděláme si pěkný výlet …

Do LEO Express jen s vlastní svačinou!

O víkendu jsme s Kikou měli významný den, který jsme jeli gastronomicky zvýznamnit do Prahy a jelikož jsem fanoušek železniční dopravy, jeli jsme z Brna do Prahy přes Olomouc, abychom se poprvé svezli Leošem. To jsem ovšem nevěděl, že vlaky sice jsou …

Uzávěrka roku 2012

S koncem roku přichází tradiční, již pátá, rekapitulace. Vzácná příležitost sám sebe překvapit tím jak to rychle uteklo a kolik zajímavého jsem toho zažil. Docela jsem si zacestoval, užil pár gastro akcí a nepatrně zlepšil frekvenci psaní psaní na …

Hong Kong, den 4

Čtvrtý a předposlední den našeho výletu byl totálně monotématický a kéž bychom si takový program naplánovali co nejdříve! Na škole vaření jsme se totiž dozveděli spoustu užitečného o místní kuchyni i celkové situaci, což by nám ušetřilo začátečnické …

Hong Kong, den 3

Na celý den jsme vypadli z Hong Kongu do Macau, viděli tam gamblerské peklo, potkali jednoho z nejlepších kuchařů naší doby a večer si užili i trochu stresu u čínských hranic, kam jsme nechtěli a u dveří do bytu, kam jsme chtěli. Do bývalé portugalské …

Hong Kong, den 2

Celkem úspěšně jsme překonali jet lag, takže jsme mohli v plné síle skočit do prozkoumávání gastronomické planety Hong Kong. Kantonskou kuchyni jsme si dali k snídani i k obědu, pak jsme vyrazili ven z města do mraků k sedícímu Buddhovi a den …

Hong Kong, den 1

Výlet do “Zvláštní správní oblasti Čínské lidové republiky” se z fáze plánování přesunul to realizace, zatím co já se z fáze veselého hocha přesunul do fáze apatického velvyslance království netečnosti. Přes 20 hodin na cestě mi rozhodně dalo zabrat a …

Meat Liquor, London

Po zvládnutí připravky je možno vypravit se do master levelu. Potřebné vlastnosti k úspěšnému zvládnutí jsou schopnost v zimě a dešti stát hodinu ve frontě, tolerance k hlasité punk&rock music, rudým neónům, sezení u stolu s neznámými lidmi a …

Meat market, London

Zašel jsem v Londýně omrknout a hlavně ochutnat jeden aktuální gastronomický hit. A kromě oblíbenosti, je to asi i trend, na který si u nás budeme muset ještě hodně dlouho počkat. Protože přirovnám-li to k vývoji hudby, tak u nás jsme rádi za …

Víkend v Praze – pátek

Minulý víkend jsme si udělali výlet do hlavního města, kde jsme primární cíl úspěšně maskovali obdivováním kulturních památek a dokonce i jednou výstavou! Ve skutečnosti však šlo o promyšlenou a časově precizně naplánovanou okružní jízdu po …

Poslední večeře u Kastelána

Předposlední den před započetím proměny Kastelána na Pavillon jsem se zašel s touto legendární restaurací rozloučit. Veden obavou z totálního zavržení dosavadního menu, jsem na poslední chvíli chtěl konečně ochutnat dvě slavná kastelánská jídla. …

Pavillon – beta testing

Ještě před otevřením pro veřejnost se v restauraci Pavillon konalo testování chystaných jídel a já měl to štěstí, že jsem byl pozván. Po několika nahlédnutí do interiéru jsem konečně nahlédnul i do menu, vyzkoušel posezení v originálních křeslech a …

JZB – Pálenky z méně známých druhů ovoce

Až z dalekého slovácka dorazili 24.7. do Brna dva věrozvěstové aby šířili informace o nejkrásnějším možném využití ovoce. Jedinečnou možnost ochutnat pálenky z ovoce o kterém jsem dosud ani neslyšel přineslo Jídlo z blízka. Vít Hrdoušek, věrný trendu …

JZB – Vaříme z tradičních druhů obilovin

První doprovodná akce letošního festivalu Jídlo z blízka, na kterou jsem si zašel a hned s mezinárodní účastí! Rakouský kuchař Johann Reisinger přijel 11.7. představit zapomenuté druhy obilovin, které znovuobjevuje. Degustace zrní a mouky určitě není …

Burgermatch

V polovině června se výkvět brněnské foodie scény sešel na utajeném místě za účelem celodenního debužírování hamburgerů. A nebyly to hamburgery ledajaké, byly to totiž ty nejlepší burgery, které byly v Brně k mání – komplet domácí a s maximální …

Jídlo z blízka 2012 je tady

V Brně začal druhý ročník gastronomického festivalu, který kromě lokálních surovin predstavuje i jejich producenty a který se minulý rok nad očekávání vydařil. Dost jsem se minulý rok sekl, když jsem napsal že “koncept příliš převratný není”, protože …

Tržnice v Barceloně

Když jsem plánoval nedávný výlet do Barcelony, tak jsem výjimečně nehledal žádné restaurace, protože tentokrát jsem si chtěl užít nejen jídlo, ale i samotné vaření. Nakupovat na trzích a vařit si je v Barceloně dokonalé. Přímo v centru jsou dvě …

Pavillon preview

Že bude končit Kastelán se ví už nějaký ten měsíc. Velká otázka ovšem je, kdy se rozjede jeho nástupce – restaurace Pavillon. Mohl jsem včera omrknout interiér kompletně zrekonstruované budovy (bývalá Zemanova kavárna) a tady je pár fotek, takže …

Can Paixano – můj bufáč v Barceloně

Snažit se racionálně vysvětlit zamilovanost je nesmysl. Chápu že někdo nepochopí co na tom pajzlu vidím a určitě nebudu nikoho přesvědčovat, že tam musí zajít jinak výlet do Barcelony neměl smysl. Já tam ale byl zatím pokaždé, když jsem se v Barceloně …

Špilberk Food Festival

O víkendu 11. až 13.5.2012 se v Brně na “Špilasu” uskuteční první ročník nadějné gastronomické akce. Je to novinka a tak je kolem toho mnoho očekávání a otázek. Sepsal jsem pár rad a doporučení k plánovanému programu i zúčastněným restauracím, třeba …

Il Mercato – The opening

Jedna z hlavních očekávaných událostí na brněnské gastronomické scéně je tady. Slavný Riccardo Lucque, který v Praze provozuje dvě zavedené restaurace, si pořídil podnik v Brně a v sobotu 5.5.2012 tam proběhla zatěžkávací zkouška. Původní plán byl …

S Italem v Rialtu

Fanouškové populárního Emanuela Ridiho budou mít v pátek 20.4. nebo v sobotu 21.4. možnost ochutnat, jak populární TV kuchař vaří ve skutečnosti. V brněnském Rialtu se tak zahájí volná série gastronomických akcí, kterých se v regionu nečekaně urodilo. …

Uzávěrka roku 2011

Rok 2011 končí a výbuchy rachejtlí za oknem volají po ohlédnutí, zamyšlení a nějakém tom naivním předsevzetí. Rok 2011 byl, co se mého blogu týče, jednoznačně ve znamení klinické smrti. Světlem na konci tunelu by snad mohl být stav, který ve mě …

Farmářský trh a brunch v Hansenu

V sobotu 30. dubna se konečně rozjel trh na terase restaurace Hansen. Počasí vyšlo, obyvatelstvo přišlo a já tu mám pár fotek a postřehů. Formálně správně to vlastně terasa Hansenu není, je to nádvoří Besedního domu a Moravské galerie, ovšem vzhledem …

Jídlo z blízka

První červnový den v Brně odstartuje třináctidenní gastronomický festival zaměřený na regionální potraviny. Že by konečně velká akce, která dává smysl všem zúčastněným? Koncept příliš převratný není, ale je sympaticky decentralizovaný a nepůjde jen o …

Do Ivančic na Slavnosti chřestu

Tradiční akce se letos v Ivančicích uskuteční už po sedmnácté a letos pod taktovkou nového organizačního týmu. Přípravy vrcholí a já tu mám kromě pozvánky i malý pohled do zákulisí – natáčení chřestového receptu s Michalem Göthem! Kompletní informace …

Jste zde: ~ Apetitus.cz ~ Seznam zdrojů ~ Michal Sänger foodblog

Informace o zdroji

Moje poznámky o jídle a gastronomii obecně

Domovská stránka

RSS export

Systémové informace

ID: 87

Jmenné ID: sanger

Články ručně přidává správce systému: NE